Friday, November 4, 2011

Tip melupakan Ex-Bf @ Ex-Gf

Amalkan Doa ini...



Selain drp tu, kalu boleh

- Buang semua kenangan bersamanya termasuk gambar, lagu, cenderahati dan lain-lain. Bukan tidak lagi menghargai pemberiannya tetapi tidak mahu lagi terkenang-kenangkannya.

- Kenang kejahatannya lebih daripada kebaikannya. Bukan hendak menafikan kebaikan-kebaikannya tetapi tidak mungkin melupakan jika sarat dengan memori kebaikan.

- Anggap dia dijadikan bukan untuk anda. Dia untuk orang lain dan anda juga untuk orang lain.

- Percaya pada jodoh, takdir dan hikmah di sebalik perpisahan itu. Pasti ada.

- Carilah pengganti. Usah setia pada prinsip lapuk yang merugikan. Hidup perlu diteruskan dan diurus dengan baik.

- Usah biarkan hati digayut rindu, pilu.

- Elakkan kerap bersendirian tapi keluarlah aktifkan diri.

- Anggap dia tak pernah wujud di muka bumi ini dan anda tidak pernah berkenalan dengannya.

- Faham dan percaya anda sengaja ditemukan insan yang salah supaya akan lebih bersyukur apabila bertemu insan yang betul.

- Mohon pada ALLAH supaya dia lenyap dari fikiran anda.

InsyaAllah, kita akan dapat melupakan mereka2 yang kita rase perlu kita lupa...

Friday, May 6, 2011

i LoVe You

2nd Paper (6 mei 2011)

Huhu..hari ada paper PROJECT MANAGEMENT and ECONOMICS. Siyes bagi saya susah.X tipu..hihi. Majoriti kelas saya cakap susah.huhu..Tadi jawab pun entah pape je.huhu..Agaknye macam nila jadinye bile student engineering amik economic..hihii..





Thursday, May 5, 2011

Nenek-nenek!!

~Nak Termuntah~

Di dalam sebuah bas duduk seorang pemuda dan seorang nenek. Si nenek memicit-micit kepalanya.

“Kenapa nie nek. Pening ya,” tanya pemuda tersebut.

“Ya nak, rasanya kepala pening, perut mual, rasa macam nak muntah,” jawab nenek.

“Oh, ya nak, bolehkah nenek melihat muka kamu sebentar.”

Pemuda itu terkejut tapi kemudian tersenyum,”Boleh nek, tapi kenapa?”

Si nenek menjawab,”Biar muntahnya lebih cepat.”





P/S:lawak nenek ni..

Wednesday, May 4, 2011

First Paper ( 4 mei 2011)

Hari ni adalah hari pertama ku menduduki peperiksaan akhir semester 6 ni..Tinggal 3 paper lagi..Paper hari ni adalah subjek Process Control and Instrumentation.. Bagi ku, paling byk2 subjek, subjek ni lah yg paling susah. Mungkin bg org lain senang ckit..Tp siyes,bgi ku susah..huhu.. Soklan tadi ada yg susah. Ada yg boleh jawab..Takotnye..huhu..x nak FAIL. x nak....huhu..Tp secara kasarnya, boleh la jwab..xde la yg ku tinggal kosong..huhu..

X pela..yg lepas bia lepas. next paper on this friday. Not study yet..Subjek ni pun agak susah.hihi..Caiyok Tinie!! Study2!! Kepada kawan2, jum la kite study..





Monday, May 2, 2011

Teman Paling Rapat

Saya punya ramai teman2 rapat..Contohnye Fatin, Ayu, Suzana..x lupe juga my classmate, my rumate.. But, this one is da closest friend..Dia dah saya anggap macam sahabat baik saya, sahabat yang cukup memahami saya..Dia juga seorang kawan yang cukup sabar dengan tingkah laku saya, perangai saya..sebab saya tau saya ni macam budak2 walaupun usia da terlebih.hihi..

Alhamdulillah, dia juga merangkap "kawan lelaki" saya..Saya sayang dia..
Semoga hubungan kita berkekalan sehingga ke hujung nyawa.. Orang kata, alang2 kita bercinta,biarlah bercinta sampai ke syurga..Amin..

Da most "SKEMA" pic ever

Hepi Befday My Dear Sister



Hepi birthday adeq...yang KE 16 tahun...semoga kamu di panjangkan usia..di kurniakan oleh Nya kesihatan tubuh badan yang sihat..Semoga kehidupan kamu esok dan seterusnya lebih bermakna dari sebelumnya..Dan yang paling penting, semoga kita same2 berubah ke arah yang lebih baik...

Haha..skima sungguh ucapan tersebut...hihi..

Yang kat tengah2 tu la adeq saye..



Halwa Telinga