Saturday, March 19, 2011

Cinta itu Haram...

Apa kata Islam tentang couple?….
sebesar2 tajuk yg ditaip dlm
article "percintaan HARAM.."

Dlm Islam tiada istilah
bercouple… .kalau benar seorang
lelaki itu mencintai seseorg wanita
seikhlas hatinya, tidak blh dia
bercouple… . bercouple adalah dtg
dari nafsu….buat apa menurutkan
nafsu?…. dalam Islam yg ada hanyalah
perkahwinan. …

Cara2nya,… bila seorg lelaki itu
suka kat seorg wanita tak kira lah
member ke, tak pernah kenal ke,….dia
kena solat istikharah dahulu sblm
memulakan langkah…. minta petunjuk
Allah benarkah si dia itu adlh jodoh
yg telah Allah tetapkan…. kemudian,
andai dah dpt petunjuk benar si dia
jodoh yg Allah tetapkan, kena approach
parents dia….bukan nyer approach
dia….lelaki ni kenalah minta izin
kat parents nak kawan ngan perempuan
ni dan niat dia berkawan kenalah nak
memperisterikan perempuan ni, bukan
sekadar MAIN2 ek….

Pastu, kalau perempuan ni pula kena
buat solat istikharah minta petunjuk
dari Allah betul tak lelaki ini jodoh
dia….kalau dah dpt petunjuk dari
Allah dan parents kata ok,….tak ber
makna blh dating, keluar bersama2 dan
sbgnainya… and walaupun bergayut kat
telefon… walaupun tk bersemuka…
ingat.. syaitan tu tak kan putus asa
nak hasut kita lakukan perkara yang
dimurkai Allah…!!

Step seterusnya kena cepat2 tetapkan
tarikh kahwin….pastu kahwin la, and
happy ever after….Insya Allah….
So,….sedar tak yg sebenarnya step2
di atas adlh step utk meminang?
kesimpulannya, dlm Islam tak da
istilah couple….

Huhu..bagi ku, sebaiknye memang la macam ni..tapi untuk buat mcm ni,banyak pulak halangan nye..kan2..KAWAN2 KU PASTU TAU KENAPAKAN..


No comments:

Post a Comment

Halwa Telinga